23. - 27. března
Pátek 27. 3. 2020
1) učebnice str. 80: Nahlas si přečti článek "Jak se žilo na statku"
2) Převyprávěj vlastními slovy, o čem byl článek
3) Urči u podstatných jmen ČÍSLO
a ROD (POZOR! Pokud to bude rod mužský, urči ještě životnost - životný nebo
neživotný). Správné odpovědi si zkontroluj podle Správných řešení.
prodej, bohatství, kachna, vejce, stát, hospodyně, mlynář, kapr, dobroty, svítání
4) Znovu si zazpívej písničku:
https://www.youtube.com/watch?v=Zh90WCVd5as
5) Vyplněné A4 prosím vyfotit a poslat mi.
Čtvrtek 26. 3. 2020
1) Myš str. 22 zakroužkovat vyjmenovaná nebo příbuzná slova po s, přepsat zakroužkovaná slova na řádky dole
2) Pracovní sešit 38/1, 2
3) Vymysli věty na tyto slovní druhy, napiš na A4 z pondělí, úterý a středy:
5 7 1 ?
3 5 7 2 1.
4) Znovu se podíváme na podstatná jména. Říkali jsme si, že u nich určujeme číslo a rod. U podstatných jmen rodu mužského určujeme ještě navíc životnost a neživotnost. Přečti si pozorně následující obrázek!
5) Zkus do sešitu udělat podle vzoru tyto příklady. Určuj u nich číslo, rod (pokud bude mužský, tak i životnost a neživotnost):
Kombajn -
Traktor -
Záhony -
Doktor -
Sedlák -
Středa 25. 3. 2020
1) učebnice str. 77/4 - udělej ústně a zkontroluj podle Správných řešení na webu
2) Papír A4 z pondělí a úterý: Z vyjmenovaných slov po S vypiš na řádek PODSTATNÁ JMÉNA, na další řádek PŘÍDAVNÁ JMÉNA, na další řádek SLOVESA
3) Pracovní sešit MYŠ str. 20 a 21: přepiš slova příbuzná k vyjmenovaným slovů po S
4) Přepiš věty do sešitu a urči slovní druhy:
Moje červená kniha leží na našem starém stole v kuchyni.
Pavel a Jana šli do školy a potkali jejich nového spolužáka v novém tričku.
5) Zkus si online slovní druhy:
https://www.mojecestina.cz/article/2016062103-test-vanoce-a-slovni-druhy
6) Znovu si zazpívej písničku:
https://www.youtube.com/watch?v=Zh90WCVd5as
Úterý 24. 3. 2020
1) Naučte se písničku vyjmenovaných slov po S:
https://www.youtube.com/watch?v=Zh90WCVd5as
2) Zde je text:
3) Podívejte se na řadu a vysvětlení vyjmenovaných slov po S:
4) Zkus si pomalu zapamatovat řadu vyjmenovaných slov po S (na zadní straně Myši)
5) Podívej se a zkus si zapamatovat chytáky ve vyjmenovaných slovech po S:
6) Učebnice str. 76: přečíst nahlas text a odpovědět na stejný papír A4 z pondělí na tyto otázky:
1. Proč se syn rozčiloval?
2. Čemu neprospívá sychravé počasí?
3. Co vyplaší každého sysla?
4. Co vypouští kombajn na pole?
5. Při jaká jízdě se nemáte rozčilovat a vzpomenout si, jak voní čerstvý chléb?
Pondělí 23. 3. 2020
1) Zkontrolujte si, zda máte vše ve Vyjmenovaných slovech v "MYŠI". Ve škole jsme si jich psali víc, ale tyto základní budou všichni mít :-)
- zakroužkovat vyjmenovaná nebo příbuzná slova po P
- přepsat všechna na linky dole
3) Zde si znovu projděte vyjmenovaná slova po P:
4) Podívejte se znovu i na chytáky u vyjmenovaných
slov po P:
5) Znovu si zazpívejte písničku:
https://www.zsbcupice.cz/tridni_weby/py.mp3
6) Myš - str. 18 doplnit písmena, najít v osmisměrce a slova přepsat na řádky vedle
7) papír A4 napsat datum a odpovědět na 2 otázky:
- Jak se dnes cítím?
- Jaké je dnes venku počasí¨
8) Pokud máte chuť, vyplňte doplňovací cvičení online:
https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_3.roc/pyr1.htm